Meseria de tinichigiu auto

Majoritatea masinilor care circula pe soselele noastre sunt cumparate la second hand, masini care deja au circulat sute sau mii de km pe autostrazi, cand ajung in Romania deja au nevoie de o reimprospatare. In strainatate masinile sunt spalate cu balsam si tinute in garaj, astfel protejand vopseaua masinii arata bine si dupa 10 ani, dupa ce ajunge la noi ca masina la mana a doua noul proprietar nu va avea chiar asa de mare grija de ea. Neavand garaj autoturismul va fi parcata in fata blocului unde este supusa intemperiilor,  ploilor si  zapezii. Sa nu mai vorbim de faptul ca multi obisnuiesc sa curete masina iarna cu matura, negandindu-se la faptul ca particulele de gheata pot juli suprafata vopselei.

Asa ca toate masinile la un moment dat vor avea nevoie de un facelift, de aceea  meseria de tinichigiu a devenit foarte cautata si banoasa. Important este ca thinichigiul sa fie un meserias foarte bun, sa aiba experienta si garajul bine pregatit pentru astfel de lucrari.

Cand cumperi o masina la mana a doua nu vezi exact ce ai cumparat, masina poate sa arate foarte bine dar in locurile care nu se vad deja sa fie ruginita. Cel mai important este sasiul de aceea inainte de cumparare este bine sa va uitati si sub masina. Vanzatorii buni duc masina la spalat inainte de a merge in piata, spala exeriorul masinii, interiorul, motorul si chiar si sub masina, astfel daca sunt probleme de rugina se observa mai usor. Cu o astfel de masina la care apare rugina, in mod sigur mai devreme sau mai tarziu vom ajunge la tinichigiu.

Tinichigiul practic desface masina in bucati ca sa poate taia si schimba partile ruginite, pe care le taie si sudeaza la loc tabla de buna calitate. Numai in momentul in care desfacem o masina vom observa clar pagubele si cat trebuie sa lucram la ea.  Sudarea este doar prima faza a lucrarii, partea in care scapam da partile deja degradate si le schimbam pe altele noi. Dupa asta incepe munca de izolare, chituirea dupa caz si vopsirea.

De multe ori tinichigiul, prin modul in care modeleaza tabla si ciocanul, finiseaza partile vizibile ale caroseriei, arata ca un sculptor al vremurilor moderne, unde perfectiunea formei are o mare importanta. Daca munca depusa a fost de calitate, masina utilizata, va iesi din atelierul de reparatii auto ca si cum ar fi una noua. Poate ca multi tineri din ziua de astazi ar trebui sa aleaga aceasta meserie pentru ca intotdeauna vom avea nevoie de tinichigii auto.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *