Dezavantajele unor anvelope auto second hand

Ca orice produs second hand nici anvelopele auto nu fac exceptie atunci cand e vorba de riscuri si dezavantaje. E vorba despre riscul de a cumpara o anvelopa second hand care are defecte ascunse cum ar atele din componenta anvelopei rupte, iar in timpul condusului, la cel mai mic impact cu o groapa sau chiar cu o denivelare anvelopele se pot deforma, ori mai grav, se poate produce o explozie. Acestea sunt doar doua dintre psibilele riscuri. Un alt pericol poate fi faptul ca pneul nu este uzat uniform si poate sa provoace grave avarii sistemelor de directice, franare ori sistemul de suspensie.

Desi pot fi multe dezavantaje in utilizarea unor anvelope auto second hand, costul de achizitie scazut reprezinta un factor demn de luat in seama. De regula pretul unui cauciuc auto second hand reprezinta mai putin de 30-35% din pretul unu pneu nou si din acest punct de vedere este recomandata folosirea unor anvelope auto second
hand de catre utilizatorii care conduc mai mult prin oras, la viteze relativ scazute, ori merg des pe drumuri de tara sau drumuri forestiere unde se pot intalni asa numitele capete de berbec, acele pietrii ingropate pe 3 sfert in pamant care taie usor anvelopele, iar in cazul in care se taie o anvelopa noua nu este tocmai placut,
pretul unei anvelope fiind destul de mare.

Contrar celor care folosesc masina mai mult in oras si in jurul orasului, recomandam posesorilor de masini care fac drumuri lungi in mod frecvent sa investeasca o
suma mare de bani intr-un set de anvelope vara noi fiindca in timp se va dovedi o investitie reusita. In plus siguranta oferita de anvelopele noi este net superioara
oricaror anvelope second hand, mai ales atunci cand folosim anvelope auto recunoscute pe plan mondial, si mai ales daca folosim anvelope produse de producatori care
asigura anvelope pentru diversele campionate de automobilism, cum ar fi Bridgestone in Formula 1, Pirelli, BF Goodrich in WRC, Michelin in IRC, Hankook si altii in Nascar, ori chiar Maxxis, recunoscuti pentru anvelopele moto. Chiar daca apparent profilul unui cauciuc second hand este bun, se poate ca acel cauciuc sa fie fabricat cu multi ani in urma si cauciucul sa fie imbatranit , ori si mai rau sa fie copt.

In aceste conditii anvelopa va fi foarte rigida si aderenta masinii in viraje ori la franare va deveni un punct delicat. Deasemenea in cazul unor “gume” second hand este mai dificil de a avea o presiune corecta fiindca fiind, ipotetic, slabit cauciucul poate sa explodeze daca e umflat prea tare. Daca presiunea din roti este prea mica atunci riscam sa uzam excesiv peretii anvelopelor si deasemenea sa riscam o explozie. Stim cu totii ca o explozie la viteze ridicate poate provoca un accident grav, deseori, soldat cu raniti si chiar cu decese.

Avand in vedere aceste aspect dorim sa faceti cea mai buna alegere in ceea ce priveste pneurile pe care le veti folosi de acum incolo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *